Documentos de Interés

México: educación temprana

NUEVO INFORME México: Informe de Progreso de Políticas de Primera Infancia  Sep 04 |  Mexicanos Primero y Diálogo Interamericano A continuación, se presenta el Informe de Progreso de Políticas de Primera Infancia de México, elaborado por Mexicanos Primero y...

Revista Iberoamericana de Educación Superior

Número actual Vol. 10 Núm. 28 (2019) Publicado: 2019-06-01 Territorios ¿Puntos de partida y llegada simétricos? Una tipología basada en la relación educación-empleo Jorge-Alberto Arellano-Martínez, Iván-Alejandro Salas-Durazo 3-24  PDF  HTML Análisis comparativo entre...

Humanidades y STEM

Long Reads Mind Over STEM Aug 30, 2019 NICHOLAS AGAR With universities around the world cutting liberal-arts programs and even eliminating entire majors such as history, there is every reason to worry about the fate of the humanities. In an era of deepening...

Formación en políticas públicas

Don’t Blame Economics, Blame Public Policy Sep 1, 2019 RICARDO HAUSMANN Engineering and medicine have in many respects become separate from their respective underlying sciences of physics and biology. Public-policy schools, which typically have a strong economics...

Evaluación de aprendizajes en educación superior

Destacadas  El IESALC presenta las conclusiones de su informe sobre tendencias internacionales en la evaluación de los aprendizajes en educación superior 16 agosto, 2019 calidad, Educación Superior, Francesc Pedró, UNESCO Los días 15 y 16 de agosto de 2019 se llevó a...

Academia ultra rápida, profesores lentos

The ‘slow professor’ could bring back creativity to our universities August 25, 2019 7.31am EDT Author Julien Lefort-Favreau Assistant Professor, French Studies, Queen's University, Ontario Disclosure statement Julien Lefort-Favreau has received funding from the...

Enseñando a la Generación Z

Teaching Generation Z: a biting blizzard or a breath of fresh air The current generation of students often come under fire for supposedly being excessively brittle and demanding. But does the reality bear that out, and what are the teaching techniques to which they...

Share This