Documentos de Interés
Inglaterra: Financiamiento de las artes sigue en declinación
Jul 29, 2021 | Documentos de Interés
Funding cuts to go ahead for university arts courses in England despite opposition Education secretary Gavin Williamson says money will be put towards Stem and medicine courses The education secretary, Gavin Williamson. Arts groups have warned cuts would affect the...
Examinando los exámenes en la educación superior
Jul 27, 2021 | Documentos de Interés
Is it time to reassess student assessment? The pandemic has accelerated numerous experiments in assessment for the digital age, moving beyond simple knowledge recall. But is the traditional exam really obsolete? As the dust settles on another marking season, seven...
Promoción en la carrear académica
Jul 26, 2021 | Documentos de Interés
Opacity and double standards are infuriating, but the blessings of an academic career are present at all ranks July 14, 2021 Adrian Furnham Promotion in academia has always been a rather opaque process that elicits deep emotions – mostly negative.Not that promotion is...
Adquisición de habilidades y su regulación en Inglaterra
Jul 25, 2021 | Documentos de Interés
OfS: English universities must ‘equip students with skills’ to succeed Regulator proposes new conditions of registration that also include standard on grade inflation July 20, 2021 Simon Baker New conditions on universities to provide “a high quality academic...
Un llamado a la transformación educativa
Jul 23, 2021 | Documentos de Interés
NUEVO INFORME Un llamado a la transformación educativa Jul 15 | Grupo de Trabajo de Tecnología e Innovación en la Educación La tecnología puede ayudar a innovar los sistemas educativos y juega un papel importante en resolver el problema de la calidad: transformando...
Conversación con Daniel Mansuy
Jul 21, 2021 | Documentos de Interés
Conversación de Daniel Mansuy con José Joaquín Brunner sobre "Nueva Mayoría: Fin de una Ilusión". Escuchar aquí
Formación de posgrado en tiempos de pandemia
Jul 21, 2021 | Documentos de Interés
What We Learned in the Pandemic About Graduate Training Three Covid-inspired innovations shed light on what needs to change in graduate education By Debra W. Stewart and James R. Neumeister JULY 14, 2021 The pandemic forced many graduate schools to innovate on the...
USA: ¿Voluntariedad u obligación de la educación presencial?
Jul 20, 2021 | Documentos de Interés
By David Leonhardt Good morning. Many parents want to continue remote learning. It may not be so good for their children. A third-grade classroom at Witchcraft Heights Elementary School in Salem, Mass., in April.Cody O'Loughlin for The New York Times When school is...
COVID-19: seguimiento del estado de la educación superior en América Latina y el Caribe
Jul 19, 2021 | Documentos de Interés
Ver la versión en línea COVID-19: seguimiento del estado de la educación superior en América Latina y el Caribe Más de un año después del inicio de la pandemia de COVID-19, muchos estudiantes de instituciones de educación superior (IES) en América Latina siguen...
La educación postneoliberal: garantía estatal y gobernanza desde y con las comunidades
Jul 17, 2021 | Documentos de Interés
La educación postneoliberal: garantía estatal y gobernanza desde y con las comunidades 08.07.2021 Por Leonora Reyes-Jedlicki y Miguel Caro Ramos TEMAS: 18/O, Constitución, Educación, Educación popular, Educación pública, Nueva Constitución, Pedagogía Índice INICIO LAS...