La Fundación Wallace ha publicado en estos días el Informe The District Leadership Challenge: Empowering Principals to Improve Teaching and Learning, tema de la mayor importancia para Chile en el momento en que se discute cómo fortalecer la eucación pública.
En efecto, este Informe apunta al núcleo del problema de la educación pública (en Chile: municipal), que no es el tamaño de las comunas sino cómo fortalecer, desde la comuna (el sostenedor de los establecimientos), al director de cada colegio (municipal) y su equipo directivo para conducir su establecimiento hacia mejores logros de aprendizaje de sus alumnos.
Bajar el Informe aquí3,46 MB
A continuación el resumen proporcionado por la Fundación Wallace.
Summary
Principals frequently face an uphill struggle to meet the goal of improving teaching and learning because of the often-difficult working conditions of school leadership. What can districts do to better support principals? This report by the Southern Regional Education Board proposes seven specific strategies, including: establishing a clear focus and strategic plan for improving student achievement; organizing and engaging the district office in support of each school; providing instructional coherence and support; investing heavily in instruction-related professional learning for principals; providing high quality data that link student achievement to school and classroom practices; optimizing the use of resources to support learning improvement; and using open credible processes to involve school and community leaders in school improvement.
Published: July 2009, 80 pages
Author(s): Southern Regional Education Board
Document Type: Report
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