Escuelas efectivas: ¿más insumos o mejores prácticas docentes?
Octubre 27, 2013

Getting Beneath the Veil of Effective Schools: Evidence From New York City
By Will Dobbie and Roland G. Fryer, Jr.

American Economic Journal: Applied Economics 2013, 5(4): 28–60
http://dx.doi.org/10.1257/app.5.4.28
In this paper, we collect data on the inner-workings of 39 charter schools and correlate these data with school effectiveness. We find that traditionally collected input measures—class size, per-pupil  expenditure, teacher certification, and teacher training—are not correlated with school effectiveness. In stark contrast, we show that an index of five policies suggested by qualitative research—frequent teacher feedback, the use of data to guide instruction, high-dosage tutoring, increased instructional time, and high expectations— explains approximately 45 percent of the variation in school effectiveness.
The same index provides similar results in a separate sample of charter schools. (JEL H75, I21, I28)

0 Comments

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

PUBLICACIONES

Libros

Capítulos de libros

Artículos académicos

Columnas de opinión

Comentarios críticos

Entrevistas

Presentaciones y cursos

Actividades

Documentos de interés

Google académico

DESTACADOS DE PORTADA

Artículos relacionados

MINEDUC en tren defensivo

Encuentro Nacional de Educación de Partidos de Gobierno: el ‘cataldazo’ oficialista ante la arremetida de la oposición Roberto Gálvez, 26 ABRIL, 2024len Foto: Pablo Ovalle Isasmendi / Agencia Uno. Para este sábado está programada la instancia que se desarrollará en la...

Tesis de doctorado com laude

¿Son tan extraordinarias todas las tesis doctorales? Los sobresalientes ‘cum laude’ crecen cinco puntos en ocho años El Plan Bolonia dotó de más controles a los doctorados, pero algunos académicos creen que hay una inflación de notas porque prima la relación con los...

Share This