The Boston College Center for International Higher Education Year in Review, 2017-2018
Agosto 23, 2018

captura-de-pantalla-2018-01-15-a-las-08-08-37With this message, we’re delighted to announce the release of issue No. 9 in the CIHE Perspectives report series: The Boston College Center for International Higher Education Year in Review, 2017-2018.

As indicated by the title, this report provides a comprehensive overview of the Center’s activities during the last year, with information about the events we hosted, the visiting scholars who spent time with us, the projects we undertook, the publications we produced, and more.

The report is anchored by a series of short articles that were produced over the course of the year by everyone formally associated with the Center, ranging from the leadership team to our graduate students, research fellows, and visiting scholars. Ranging from original contributions to reprints of articles published elsewhere, these essays reflect thoughtful consideration of a wide array of issues and topics relevant to the higher education enterprise in different corners of the world, which is a hallmark of the Center’s approach to its work.

We hope you enjoy browsing this material, and look forward to another busy and exciting year in 2018-2019!

 

All good wishes,

Hans de Wit, Director

Laura Rumbley, Associate Director

 

 

 

0 Comments

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

PUBLICACIONES

Libros

Capítulos de libros

Artículos académicos

Columnas de opinión

Comentarios críticos

Entrevistas

Presentaciones y cursos

Actividades

Documentos de interés

Google académico

DESTACADOS DE PORTADA

Artículos relacionados

Revista EducaciónXXI, Vol. 28, 2025

Vol. 28 Núm. 1 (2025) DOI: https://doi.org/10.5944/educxx1.28.1 Publicado: 2025-01-06 Número completo  PDF  PDF (English) Editorial Haciendo estallar la burbuja: el papel de las publicaciones científicas en la divulgación del conocimiento Diego Ardura  EDITORIAL...

Más estudiantes STEM

Necesitamos más estudiantes en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas José Pablo Arellano Marín: “...de los estudiantes de 8º básico, un 48% declaró que no le gustan las matemáticas, y solo un 17% respondió que le gustaban. Es difícil aprender una materia...

Revista Complutense de Educación

Revista Complutense de Educación  Vol. 36 Núm. 1 (2025) Vol. 36 Núm. 1 (2025) Publicado: 2025-01-15 Artículos Tipos de apoyo que recibe el profesorado jefe novel chileno para su aprendizaje profesional durante la inducción Karina Moreno Díaz, Teresa Mauri Majós, Rosa...

Share This