Enseñanza efectiva: Nuevos enfoques
Noviembre 22, 2013
Cheng, E. C. and M. L. Lo (2013), “Learning Study: Its Origins, Operationalisation, and Implications”, OECD
Education Working Papers, No. 94, OECD Publishing.
http://dx.doi.org/10.1787/5k3wjp0s959p-en

 Bajar el documento aquí <pdf>

This paper has been prepared by Eric C.K.Cheng and Mun Ling Lo of the Department of Curriculum and Instruction, The Hong Kong Institute of Education, in Hong Kong.
Learning Study is a collaborative, action-research approach to improve the effectiveness of student learning by
enhancing the professional competence of teachers. This is achieved through the collaborative construction of
the pedagogical content knowledge enabling them better to teach specific objects of learning. Through inquiry
and authentic learning by the teachers, it takes account of students’ prior knowledge in the lesson planning and
so creates an authentic learning environment for the students. This paper explains how the Learning Study
approach relates to the set of approaches known as “Lesson Study” and how it incorporates the principles for
high quality learning proposed by the OECD project on Innovative Learning Environments (ILE) in its design
and implementation. It examines how Learning Study helps to integrate the factors comprising innovative
learning environments. It analyses the critical conditions that support its development and practice in schools and in
professional learning networks and education systems in general.

0 Comments

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

PUBLICACIONES

Libros

Capítulos de libros

Artículos académicos

Columnas de opinión

Comentarios críticos

Entrevistas

Presentaciones y cursos

Actividades

Documentos de interés

Google académico

DESTACADOS DE PORTADA

Artículos relacionados

El drama de la docencia universitaria

Cuando el profesor se queda sin aire Los académicos, que lo fiamos todo a la investigación, no tenemos tiempo para aprender nada de la investigación sobre la eficacia docente Francesc Pedró,director del Instituto internacional de la UNESCO para la Educación Superior,...

Universidades frente a la IA

¿La batalla equivocada? Las universidades deben liderar, no combatir, la integración de la IA. James Yoonil Auh,   22 de mayo de 2025 Se está librando la batalla equivocada. En las salas de conferencias y en los titulares, se presenta a la inteligencia artificial como...

Dónde esta Trump vs Harvard…

Lazos escolares Por Michael C. Bender (traducción automática de Google) Estoy siguiendo la batalla de la administración con Harvard. El gobierno de Trump instó esta semana a las agencias federales a encontrar otras universidades para cubrir los contratos...

Share This