International Higher Education: nuevo número
Enero 16, 2018

captura-de-pantalla-2018-01-15-a-las-08-08-37Our first issue of 2018 features an insightful selection of articles on internationalization—a key topic in this era of nationalism. Additional articles on the university presidency, trends in scientific communication, the new excellence initiative in France, the controversial teaching excellence framework in the UK, and others. As usual, we provide our readers with a range of analyses of key global issues and related national perspectives.

 

International Higher Education

NO 92: WINTER 2018

TABLE OF CONTENTS

FULL ISSUE

92: Winter 2018
1-32

GLOBAL ISSUES

Kevin J. Dougherty, Claire Callender
2-4
Philip G. Altbach
4-6
Richard A. Skinner
6-7
Agustian Sutrisno
8-9

ASPECTS OF INTERNATIONALIZATION

Marijke Wahlers
9-11
Lucia Brajkovic, Robin Matross Helms
11-13
Daniel Sanchez-Serra, Gabriele Marconi
13-14
Aisi Li
14-16
Fiona Hunter
16-17
Wondwosen Tamrat, Damtew Teferra
17-19
Rashim Wadhwa
19-20

UK ISSUES

Michael Shattock
21-22
Ellen Hazelkorn
22-24

FOCUS ON JAPAN

Annette Bradford, Howard Brown
24-25
Yukiko Ishikura, Tatsuo Kawashima
25-27

COUNTRIES AND REGIONS

Ludovic Highman
27-29
Mihaylo Milovanovitch, Elena Denisova-Schmidt, Arevik Anapiosyan
29-30
Philip G. Altbach
30-31

0 Comments

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

PUBLICACIONES

Libros

Capítulos de libros

Artículos académicos

Columnas de opinión

Comentarios críticos

Entrevistas

Presentaciones y cursos

Actividades

Documentos de interés

Google académico

DESTACADOS DE PORTADA

Artículos relacionados

Uso de la IA por los estudiantes

Universities must compel students to detail how they use AI in assignments Institution-wide policies must affirm the necessity of engaging critically with AI tools in ways that foster human agency, writes Joseph Moxley Joseph Moxley, January 13, 2025 Colleges and...

Revista EducaciónXXI, Vol. 28, 2025

Vol. 28 Núm. 1 (2025) DOI: https://doi.org/10.5944/educxx1.28.1 Publicado: 2025-01-06 Número completo  PDF  PDF (English) Editorial Haciendo estallar la burbuja: el papel de las publicaciones científicas en la divulgación del conocimiento Diego Ardura  EDITORIAL...

Más estudiantes STEM

Necesitamos más estudiantes en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas José Pablo Arellano Marín: “...de los estudiantes de 8º básico, un 48% declaró que no le gustan las matemáticas, y solo un 17% respondió que le gustaban. Es difícil aprender una materia...

Share This