Estudio sobre percepción de profesores en los EEUU respecto del uso de TICs
Junio 21, 2012

IHE_Conflict.pngVer el Informe completo aquí
Bajar copia de la versión PDF aquí
Ver el resumen de Inside Higher Ed, June 21, 2012
Presentación
Faculty members are far less excited by, and more fearful of, the recent growth of online education than are academic technology administrators, according to a new study by Inside Higher Ed and the Babson Survey Research Group.
But professors are hardly the luddites many still assume them to be. Nearly half of the 4,564 faculty members surveyed, three-quarters of whom are full-time professors, said the rise of online education excites them more than it frightens them. And while more than two-thirds of instructors said they believe that students currently learn less in online courses than they do in the classroom, other findings suggest that their estimation of online education quality stands to rise as the technology improves and more professors get firsthand experience with the medium.

Read more: http://www.insidehighered.com/news/survey/conflicted-faculty-and-online-education-2012#ixzz1ySf73FE3

0 Comments

Submit a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

PUBLICACIONES

Libros

Capítulos de libros

Artículos académicos

Columnas de opinión

Comentarios críticos

Entrevistas

Presentaciones y cursos

Actividades

Documentos de interés

Google académico

DESTACADOS DE PORTADA

Artículos relacionados

Uso de la IA por los estudiantes

Universities must compel students to detail how they use AI in assignments Institution-wide policies must affirm the necessity of engaging critically with AI tools in ways that foster human agency, writes Joseph Moxley Joseph Moxley, January 13, 2025 Colleges and...

Revista EducaciónXXI, Vol. 28, 2025

Vol. 28 Núm. 1 (2025) DOI: https://doi.org/10.5944/educxx1.28.1 Publicado: 2025-01-06 Número completo  PDF  PDF (English) Editorial Haciendo estallar la burbuja: el papel de las publicaciones científicas en la divulgación del conocimiento Diego Ardura  EDITORIAL...

Más estudiantes STEM

Necesitamos más estudiantes en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas José Pablo Arellano Marín: “...de los estudiantes de 8º básico, un 48% declaró que no le gustan las matemáticas, y solo un 17% respondió que le gustaban. Es difícil aprender una materia...

Share This